computerwine computerwine .

computerwine

تفاوت Task Manager در ويندوز 7 و ويندوز 8

 تاريخچه (سير تكاملي) Task Manager
بدليل اهميت و پر كاربرد بودن Task Manager شركت مايكروسافت توجه بيشتري روي اين سرويس پر كاربرد براي افزايش قابليت ها و ساده تر كردن اين سرويس در ويندوز 8 كرد. با نگاهي اجمالي به سير تكاملي Task Manger ميتوان فهميد كه بيشترين تغييرات بين ويندوز 7 و 8 هست.
سير تكاملي Task Manager از ويندوز XP تا ويندوز 8


تحقيقات بر روي Task Manager ويندوز 7
بر اساس تحقيقاتي كه بر روي Task Manger ويندوز 7 انجام گرفت كارشناسان مايكروسافت دريافنتد كه بعضي از تب ها زيادي بوده و بعضي از تب ها با هم همپوشاني دارند.با توجه به شكل زير تحقيقات نشان داد كه 85% استاده كاربران از 2 تب اول بوده و 15% استفاده كاربران از 4 تب ديگر است. با نگاهي دقيقي تر بر روي 2 تب اول دريافتند كه 2 تب اول تقريبا هم پوشاني دارند و بيشنر كاربران استفاده از تب Application رو ترجيح ميدهند.
تحقيق بر روي Task Manager Windows 7


بزرگترين و اولين تغيير
بر اساس تحقيقات انجام شده بيشترين استفاده از Task Manager براي End Task كردن application ها و يا Process هايي است كه به اصطلاح هنگ كرده و يا پيغام not responding دارند. بنابراين براي ساده سازي Task Manager و قابل استفاده بودن ان براي عموم كاربران تصميم گرفته شد كه كاربران به محض run كردن Task Manger ليستي از application هاي در حال استفاده به شكلي ساده و بدون جزييات را قرار داده كه در صورتي كه يك برنامه هنگ كند در اين ليست در روبروي برنامه هنگ كرده Not Responding با رنگ قرمز نشان داده شده كه كاربر ميتواند خيلي سريع و بدون نگاه به جزييات برنامه اي را كه مشكل درست كرده است را ببندد.
كاربر ويندوز 8 به محض باز كردن پنجره Task Manger با محيطي جديد روبرو مي شود.

در صورتي كه كاربر به جزييات بيشتر و تجزيه تحليل بيشتري نياز داشته باشد با انتخاب More Detail از پايين پنجره تب ها رو با جزييات بيشر و قابليت هاي بيشتر ببيند.
More Detail


تغييرات در تب ها
صرفنظر از تغيير فوق بيشتر تغييرات در چينش و كابرد تب ها ميباشد كه در ويندوز 8 تب هاي Networking , application حذف شده و به ترتيب در تب هاي Process , Performance ادقام شدند. تب هاي Performance , process در ويندوز 8 حفظ شده ولي تغييرات زيادي از لحاظ ظاهري و كاربردي پيدا كرده اند. در Task Manager ويندوز 8 تب هاي app history, start-up , detail اضافه شده اند.
Image


استفاده از سيستم رنگبندي در تب process
در تبprocess ويندوز 8 از يك سيستم رنگبندي در قسمت Heat Map استفاده شده است كه از رنگهاي زرد كهربايي تا نارنجي و قرمز استفاده شده است. هر چه اين رنگ تيره تر باشد در صد استفاده ان app يا process در 4 فاكتور پارامتر CPU, Memory, Disk, Network بيشتر است. اگر ميزان استفاده در يكي از پارامترهاي فوق زياد باشد به رنگ قرمز تغيير ميكند. بدين ترتيب كاربر به محض باز كردن اين تب و با يك نگاه اجمالي سريع ميتواند ميزان استفاده هر سرويس يا برنامه رو دريافته و اقدام لازم رو براي افزايش performance سيستم انجام دهد.
Heat Map - (استفاده از رنگبندي)


اضافه شدن فاكتورهاي Network, Disk در تب Process
سابقا در ويندوز 7 اين قابليت وجود نداشت كه براي هر Process به طور جداگانه ميزان استفاده هر سرويس يا يرنامه رو بر حسب فاكتورهاي network , Disk بسنجد و براي اين كار بايد نرافزارهاي جانبي استفاده ميشد. با اضافه شدن اين دو فاكتور نياز كاربران براي برنامه هاي جانبي حذف شده و كاربران با يك نگاه ميتوانند ميزان استفاده سرويس ها رو بر حسب 4 فاكتور CPU, Memory , Disk, Network تجزيه و تحليل كنند.
4 فاكتور براي هر سرويس يا برنامه


گروه بندي سرويس ها و برنامه ها در تب process
يكي از تغييرات بهينه و كاربردي در اين تب دسته بندي سرويسها و برنامه ها به 3 دسته :

    Apps
    Background Process
    Windows Process

در ورژن هاي قبلي ويندوز تمامي برنامه بدن دسته بندي خاصي در اين تب نشان داده ميشدند ولي با گروه بندي سرويس ها به اين 3 دسته دسترسي به يك سرويس خاص راحت تر شده و از ان مهمتر كاربر براي اتمان يك پروسس يا سرويس اگاه ميشود كه اهميت برنامه در چه سطحي است. زيرا با اتمام بعضي سرويس هاي خود ويندوز براي كاربر ردسر ساز شده و حالا ديگه كابر ميداند كه ميزان ريسك بستن يك سرويس زير گروه ويندوز سخت است.
گروه بندي سرويس ها و برنامه ها


گروه بندي زير برنامه ها
يكي از تغييرات اضافه شده به اين تب گروه بندي زير برنامه ها هست كه كاربر با باز كردن يك برنامه تعداد پنجره هاي باز شده از يك برنامه رو ميتواند چك كرده و اقدام لازم رو انجام دهد.
گروه بندي زير برنامه ها


نامگذاري بهتر و امكان جستوجوي انلاين سرويس ها
در ويندوز 7 نام سرويس ها به اختصار و به صورتي نا مفهوم براي كاربر نشان داده ميشد كه اين مورد در ويندوز 8 حل شده و نام سرويس ها بصورت كامل نشان داده شده و علاوه بر ان امكان چستجوي انلاين يك سرويس و دريفات اطلاعات بيشتر در مورد ان با كليك راست بر روي يك پروسس خاص فراهم شده است.
جستجوي آنلاين يك سرويس


ادغام تب Performance , Networking تحت عنوان تب Performance
در ويندوز 7 در اين تب فقط 2 فاكتور CPU Uغير مجاز مي باشدe, Memory براي تجزيه تحليل performance آستفاده ميشد ولي در ويندوز 8 Disk ها و Ethernet به 2 فاكتور ديگر اضافه شده و امكان تجزيه تحيليل ميزان Performance بر اساس فكتورهاي بشتري ضورت بگيرد.
دومين پيشرفت و تغيير در اين تب نوع گراف ها هستند كه بر عكس ويندوز 7 اين گراف ها به صورت Dynamic درجه بندي شده اند بر اساس يك متريك يا فاكتور خاص.
تب Performance


تب App History
اين تب در ويندوز 7 نبود و در 8 اضافه شد. با استفاده از اين تب تاريخچه ميزان استفاده resource هاي مختلف رو بر اساس پارامتر هاي CPU, Network,....تجزيه و تحليل كرد.
History


تب Start-up
اين تب هم در ويندوز 7 نبود و در ويندوز 8 اضافه شد و در اين تب تمامي start-up ها مشخص شده و اين امكان رو به كاربر ميدهد كه انها رو به راحتي فعال يا غير فعال كند.
Image


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۵۵:۲۷ توسط:computerwine موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :